[thredds] NCSS netcdf-subset service i thredds

Hei,

thredds tilbyr siden noen versjoner en enkel subset service, som er
tilgjengelig både som REST service og som enkel GUI. Den tilbyr utplukk
av enkelte variabler, tid og romslige subset.

Den tilbyr ikke (enda?) utplukk av punkter eller reprojeksjoner.

Allikevel synes jeg vi bør slå på NCSS tjeneste i thredds og som løser
en del av våre leveranse forpliktelser.

Eneste ulempen jeg ser at NCSS er kun tilgjengelig via thredds, og ikke
via andre produkter - men det blir kanskje først et problem når vi
phaser ut thredds.

Mere informasjon om NCSS finnes på
http://www.unidata.ucar.edu/software/thredds/current/tds/reference/NetcdfSubsetServiceReference.html

På thredds internt er NCSS allerede tilgjengelig, f.e.
http://vis-m8.met.no/thredds/catalog/lustreMntB/users/heikok/Meteorology/ecdiss-internet.met.no/ecdiss/catalog.html?dataset=lustreDatasetScan/users/heikok/Meteorology/ecdiss-internet.met.no/ecdiss/ec_n1d_20160127_00_pl.nc

Hva synes dere? Bør vi slå på NCSS eksternt?

Heiko

--
Dr. Heiko Klein                   Norwegian Meteorological Institute
Tel. + 47 22 96 32 58             P.O. Box 43 Blindern

  • 2016 messages navigation, sorted by:
    1. Thread
    2. Subject
    3. Author